Бившият шеф на Nissan предупреди за „касапница“, ако Honda поеме контрола

Карлос Гон вярва, че Honda ще е „на шофьорското място“ и всякакви мерки за редуциране на разходите ще повлияят тежко на много по-слабия Nissan

Карлос Гон

, Nissan

Карлос Гон

В ръзката между Nissan, Honda и Mitsubishi има потенциала да разтърси не само японската автомобилна индустрия, но и глобалната йерархия на автомобилните производители. Въпреки това, според Карлос Гон, бившият шеф на Nissan-Renault, превърнал се в международен беглец, това не е партньорство; това е корпоративна касапница, в която Nissan е жервеното агне. Honda? Те точат ножовете.

Бившият шеф на Nissan и Renault прогнозира, че предстои нещо голямо още през август, когато трите автомобилни производителя обявиха планове за сътрудничество в разработката на софтуер и споделяне на разходите за научноизследователска и развойна дейност за електрификация. Тогава Гон описа тази сделка като „прикрито поглъщане“ на Nissan от страна на Honda.

„Nissan е в паник режим, търсейки някой, който да ги спаси от тази ситуация, защото не са в състояние да генерират решението сами“, каза той пред CNBC. „Honda идва, очевидно доминирайки каквото и партньорство да излезе от това. Мисля, че без никакво съмнение Honda ще бъде на мястото на водача, което е много тъжно да видя, след като ръководех Nissan в продължение на 19 години [и] изведох Nissan в челните редици на индустрията, за да види, че те ще бъдете жертва на касапница, защото има пълно дублиране между Nissan и Honda.“

Ако се постигне сделка, холдингова компания ще действа като майка за двете марки и ще бъде листвана на Токийската фондова борса. Honda ще номинира повечето от членовете на борда на компанията, благодарение на пазарната й капитализация, която е почти четири пъти по-голяма от тази на Nissan, и групата може да стане третият по големина автомобилен производител в света по продажби на автомобили, зад само Toyota и VW Group.

„Тук на практика няма взаимно допълване, което означава, че ако искат да направят синергия, това ще стане чрез може би намаляване на разходите, дублиране на план, дублиране на технология и ние знаем точно кой ще плати цената за това. Това ще бъде второстепенният партньор и ще бъде Nissan“, добави Гон.

В интервю за Reuters Гон казва, че ако се осъществи сливане, не смята, че то ще бъде успешно. Шефът на Honda, Тошихиро Мибе, настоява, че сливането няма да продължи, освен ако и двете марки не могат да докажат, че са способни да стоят на собствените си крака.

Междувременно Карлос Гон изрази „големи съмнения“ относно способността на Nissan да обърне нещата, дори и с плана за преструктуриране, обявен през ноември. Като част от този план Nissan се стреми да съкрати 9000 работни места и да намали глобалния производствен капацитет с 20% в опит да стане „по-икономичен и по-издръжлив“.

Източник на статията: carscoops.com

Карлос Гон NISSONDA